Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού - 20 Νοεμβρίου
Οι σελίδες μου
▼
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014
Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014
Επιτραπέζιο παιχνίδι-πάω στο Νηπιαγωγείο
Ένα εύκολο παιχνίδι, κυρίως για να "μυήσουμε" τα προνήπια στο κλαμπ των επιτραπέζιων παιχνιδιών, αλλά και να κάνουμε μια πρώτη εισαγωγή στα χρώματα. Παίζεται με ζάρι ή spinner χρωμάτων. Τα παιδιά χρωματίζουν ένα-ένα κυκλάκι ανάλογα με το χρώμα που έτυχαν κάθε φορά. "Νικητές" είναι όλοι όσοι φτάσουν στο Νηπιαγωγείο χρωματίζοντας όλη τη διαδρομή.Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να το κατεβάσετε:
Τα clipart είναι από:
Και το spinner:
Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014
Ιδέα για πίνακα - ημερολόγιο
Αυτό είναι το ημερολόγιο που είχα ετοιμάσει στην τάξη πέρυσι και θα κρατήσω και την φετινή χρονιά. Οι ημέρες είναι γλαστράκια με λουλούδια. Κάθε μέρα τα παιδιά που είναι υπεύθυνα για το ημερολόγιο της τάξης παίρνουν την πεταλούδα της ημέρας και την τοποθετούν (με χρατς) πάνω από το αντίστοιχο γλαστράκι
Το πατρόν για τα λουλούδια-γλαστράκια
Οι πεταλούδες:
το clipart είναι από την παρακάτω σελίδα
Το έξτρα πινακάκι με τα ονόματα των ημερών είναι τα καρτελάκια που χρησιμοποίησα για να κολλήσω στα γλαστράκια.
Το δέντρο με τις εποχές, τους μήνες και τη χρονιά (οι κουκουβάγιες είναι εκτύπωση από clipart που βρήκα στο internet και δεν έχω κρατήσει τις ιστοσελίδες):
Το σπιτάκι των πουλιών, για να βάζουμε το καρτελάκι της ημερομηνίας
Το νανάκι που κρατάει μία ταμπέλα για να βάζουμε την καρτέλα με τον καιρό της ημέρας
(η ιδέα για τον νάνο είναι από http://www.shutterstock.com/s/elf+holding+sign/search.html,
ενώ οι καρτέλες του καιρού είναι από το blog Ταξίδι στη χώρα των παιδιών)
(η ιδέα για τον νάνο είναι από http://www.shutterstock.com/s/elf+holding+sign/search.html,
ενώ οι καρτέλες του καιρού είναι από το blog Ταξίδι στη χώρα των παιδιών)
Και σαν σύνολο πάνω στον φελλοπίνακά μας:
ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
Κυριακή 11 Μαΐου 2014
Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου - Μια γιορτή σαν παραμύθι!
Το ποίημα "Μια γιορτή σαν παραμύθι" από το βιβλίο: Δημιουργικές διαθεματικές δραστηριότητες με αφορμή ένα ποίημα από τις εκδόσεις Κέδρος θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για δραστηριότητες φιλαναγνωσίας.
Μερικές ιδέες:
- Να παρουσιάσουμε με αυτό τον τρόπο μερικά από τα βιβλία της βιβλιοθήκης της τάξης μας.
- Να συνεχίζουμε/εμπλουτίζουμε το ποίημα με νέους ήρωες κάθε φορά που διαβάζουμε ένα καλό βιβλίο βρίσκοντας δικά μας στιχάκια και ομοιοκαταληξιίες.
- Μπορούμε να διοργανώσουμε κι εμείς μια τέτοια γιορτή στο σχολείο χρησιμοποιώντας ρούχα από τη γωνιά της μεταμφίεσης.
- Να δραματοποιήσουμε το ποίημα.
- Να το επενδύσουμε με μουσική (χρησιμοποιώντας μουσικά όργανα).
- Να βάλουμε στόχο να διαβάσουμε βιβλία με τους ήρωές του.
- Σε ομάδες να κάνουμε ζωγραφιές με τους πρωταγωνιστές του, για να στολίσουμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης.
2 Απριλίου 2014 - Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η αφίσα και το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (IBBY):
Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2/4/2014
Γράμμα στα παιδιά του κόσμου
Siobhán Parkinson (Ιρλανδία)
Siobhán Parkinson (Ιρλανδία)
Συχνά
οι αναγνώστες ρωτούν τους συγγραφείς πώς γίνεται και γράφουν τις
ιστορίες τους – από πού έρχονται οι ιδέες; Από τη φαντασία μου, απαντάει
ο συγγραφέας. Α, μάλιστα, μπορεί να πουν οι αναγνώστες. Αλλά πού είναι η
φαντασία σας, κι από τι είναι φτιαγμένη, κι έχουν όλοι φαντασία;
Α,
λέει τότε ο συγγραφέας, η φαντασία είναι μέσα στο κεφάλι μου βέβαια και
είναι φτιαγμένη από εικόνες και λέξεις, αναμνήσεις και ίχνη από άλλες
ιστορίες και λέξεις, κομμάτια από πράγματα και μελωδίες και σκέψεις και
πρόσωπα και τέρατα και σχήματα και λέξεις, κινήσεις και λέξεις, κύματα
και αραβουργήματα και τοπία και λέξεις, αρώματα και αισθήματα και
χρώματα και ρίμες και μικρούς ήχους και ξαφνικούς θορύβους και γεύσεις
κι εκρήξεις ενέργειας και γρίφους και αύρες και λέξεις. Και
στροβιλίζονται όλα εκεί μέσα και τραγουδούν κι αλλάζουν διαρκώς σαν τα
βλέπεις από καλειδοσκόπιο κι αιωρούνται και κάθονται και σκέφτονται και
τσιγκλούν το κεφάλι.
Βέβαια
φαντασία έχει ο καθένας, διαφορετικά δε θα μπορούσαμε να ονειρευόμαστε.
Η φαντασία του καθενός, ωστόσο, δεν έχει μέσα της το ίδιο υλικό. Στους
μάγειρες ίσως περιέχει γεύσεις κυρίως και στους ζωγράφους χρώματα και
σχήματα κυρίως. Όμως η φαντασία των συγγραφέων είναι γεμάτη κυρίως από
λέξεις. Με λέξεις λειτουργεί επίσης και η φαντασία εκείνων που διαβάζουν
ή ακούνε ιστορίες. Η φαντασία του συγγραφέα πλάθει και ανακατεύει και
φτιάχνει ιδέες και ήχους και φωνές και χαρακτήρες και γεγονότα μέσα στην
ιστορία και η ιστορία είναι φτιαγμένη από λέξεις και μόνο, στρατιές από
κουλουριαστά σημαδάκια που γεμίζουν τις σελίδες. Έρχεται τότε ο
αναγνώστης και τα σημαδάκια ζωντανεύουν. Μένουν στη σελίδα, εξακολουθούν
να μοιάζουν με στρατιές, αλλά τρεχοβολούν και στη φαντασία του
αναγνώστη και ο αναγνώστης τώρα σχηματίζει και συνδέει έτσι τις λέξεις,
ώστε η ιστορία να εκτυλίσσεται μέσα στο δικό του ή στο δικό της το
κεφάλι, όπως έκανε κάποτε στο κεφάλι του συγγραφέα.
Αυτός
είναι ο λόγος που ο αναγνώστης είναι εξίσου σημαντικός για την ιστορία
με το συγγραφέα. Υπάρχει μόνο ένας συγγραφέας για κάθε ιστορία, υπάρχουν
όμως εκατοντάδες ή χιλιάδες ή μπορεί και εκατομμύρια αναγνώστες, που
διαβάζουν στη γλώσσα του συγγραφέα, ή σε άλλες γλώσσες στις οποίες
μπορεί να έχει μεταφραστεί. Χωρίς τον συγγραφέα η ιστορία δε θα είχε
γεννηθεί ποτέ.
Αλλά χωρίς τις χιλιάδες των αναγνωστών σε όλο τον κόσμο, η ιστορία δεν θα είχε ζήσει όλες τις ζωές που θα μπορούσε να ζήσει. Κάθε αναγνώστης μιας ιστορίας έχει κάτι κοινό με κάθε άλλο αναγνώστη της. Ξεχωριστά ο καθένας, αλλά και μαζί κατά κάποιον τρόπο, ξαναδημιουργούν την ιστορία του συγγραφέα στη δική τους φαντασία – μια πράξη που είναι ταυτόχρονα ιδιωτική και δημόσια, προσωπική και κοινή, ατομική και διεθνής. Κι αυτό ίσως είναι ό,τι καλύτερο μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι.
Αλλά χωρίς τις χιλιάδες των αναγνωστών σε όλο τον κόσμο, η ιστορία δεν θα είχε ζήσει όλες τις ζωές που θα μπορούσε να ζήσει. Κάθε αναγνώστης μιας ιστορίας έχει κάτι κοινό με κάθε άλλο αναγνώστη της. Ξεχωριστά ο καθένας, αλλά και μαζί κατά κάποιον τρόπο, ξαναδημιουργούν την ιστορία του συγγραφέα στη δική τους φαντασία – μια πράξη που είναι ταυτόχρονα ιδιωτική και δημόσια, προσωπική και κοινή, ατομική και διεθνής. Κι αυτό ίσως είναι ό,τι καλύτερο μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι.
Συνεχίστε να διαβάζετε!
Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Μπορούμε να εκτυπώσουμε το φυλλάδιο και την αφίσα εδώ
Και μερικές συμβουλές για την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας από τις εκδόσεις Ψυχογιός στον παρακάτω σύνδεσμο:
Κυριακή 30 Μαρτίου 2014
Παιχνιδι με ομοιοκαταληξίες της άνοιξης
Μπορούμε αρχικά να το παίξουμε όλοι μαζί στην παρεούλα, να βρούμε τις ομοιοκαταληξίες και να δημιουργήσουμε το δικό μας ποίημα. Στη συνέχεια, μπορεί να μπει στη στη γωνιά της γραφής και να παίζεται:
- σαν επιτραπέζιο αντιστοίχισης (σε αυτό θα βοηθήσει το κόκκινο χρώμα των καταλήξεων )
- όπως παίζουμε τον μουντζούρη (Αφαιρούμε μία κάρτα, τα παιδιά μοιράζονται τις υπόλοιπες. Σχηματίζουν τα ζευγάρια τους και χάνει όποιος μείνει στο τέλος με το χαρτί που δεν έχει ζευγαράκι)
Παιχνίδι μαθηματικών "Έχω... Ποιος έχει...;" με λουλούδια
Ένα παιχνίδι που έχω δει σε ιστολόγια νηπιαγωγών από το εξωτερικό και μου άρεσε πολύ σαν ιδέα. Ετοίμασα ένα με λουλούδια για να μπορούμε να το παίζουμε όλη την άνοιξη. Κάθε παιδί παίρνει από μία καρτέλα (αυτό εξαρτάται από τον αριθμό των παιδιών της τάξης μας). Το παιδί που κρατάει την καρτέλα με το μηδέν ξεκινάει πρώτο λέγοντας: "Έχω το μηδέν. Ποιος έχει το ένα;" και τοποθετεί την καρτέλα του στη μοκέτα. Συνεχίζει το παιδί που κρατάει την καρτέλα με το ένα και με τον ίδιο τρόπο παίζουν όλοι μέχρι να φτάσουμε στην τελευταία κάρτα του παιχνιδιού.
Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014
Τα κάλαντα της άνοιξης
Καλό μήνα!!!
Επάνοδος ύστερα από αρκετό καιρό απουσίας ...
Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για τα έθιμα του Μάρτη και τα χελιδονίσματα υπάρχουν στο ιστολόγιο της Καλλιόπης - Χριστίνας Κουκουλέτσου. Εκεί είδα και το βίντεο με τα κάλαντα του Μάρτη, μου άρεσε πολύ το τραγούδι και φυσικά το έγραψα με εικόνες (αγαπημένη συνήθεια...). Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να το "κατεβάσετε":